El barri de La Mina acollirà el proper dijous a la tarda la segona edició de la jornada reivindicativa pel 17 de maig, Dia Internacional contra la LGTBIQA+fòbia. Una tarda oberta al barri, pensada per reivindicar els drets del col·lectiu LGTBIQA+ des de la convivència, la participació i la vida comunitària.

La jornada tindrà lloc dijous 14 de maig de 17 a 19h a la Rambla de la Mina, a l’alçada del Casal dels Infants (o, en cas de pluja, les activitats es farien al porxo de l’Espai Cultural Font de La Mina).
Durant la tarda hi haurà tallers i activitats per a tots els públics, amb propostes per a infants, joves, famílies i veïnat. La voluntat és generar un espai de trobada on poder compartir, aprendre i visibilitzar la importància de defensar una Mina lliure de discriminacions.
Una de les entitats participants serà Joventut Esportiva, que dinamitzarà diferents activitats obertes a tothom. L’esport, entès com a eina educativa i comunitària, servirà per fomentar valors com el respecte, la igualtat, la cooperació i la inclusió. La jornada també comptarà amb música, un estand del SAI (Servei d’Atenció Integral) i diferents espais informatius i de sensibilització.
Un moment important de la jornada arribarà a les 18:30h amb la presentació del Decàleg per la Coeducació, una eina que vol reforçar el compromís educatiu amb la igualtat, el respecte a la diversitat i la prevenció de qualsevol forma de violència o discriminació. I, com a tancament de la tarda, a les 18:45h, hi haurà una exhibició de ball voguing, una expressió artística vinculada històricament a la cultura LGTBIQ+ i als espais de resistència, identitat i llibertat.
Aquesta segona edició vol continuar consolidant una jornada que va més enllà d’un acte puntual. Reivindicar el 17 de maig és recordar que els drets LGTBIQA+ encara s’han de defensar cada dia, també des dels barris, les escoles, els espais educatius, les entitats i els carrers.
Recorda, dijous 14 de maig, de 17 a 19h, a la Rambla de la Mina. T’hi esperem!

